Kuka oli kuudestoista (16.) kolmiloikassa vuonna 1952. Löytyisikö lista kyseisen lajin lopputuloksista?

Kysytty

Kuka oli kuudestoista (16.) kolmiloikassa vuonna 1952.
Löytyisikö lista kyseisen lajin lopputuloksista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin olympialaisissa vuonna 1952 kolmiloikan karsintaraja oli 14.55, jonka ylittäneet pääsivät loppukilpailuun. Karsintarajan ylitti 15 kilpailijaa. Karsiutuneista lähimpänä karsintarajaa oli ranskalainen J. Boulanger, joka loikkasi 14.49. Häntä voitaneen siis pitää kuudentenatoista kilpailussa.

Tulokset löytyvät ainakin kirjasta Kolkka, Sulo: XV Olympiakisat Helsingissä 1952, järjestelytoimikunnan virallinen kertomus. WSOY, 1955.