Kuinka syntyä uudelleen?

Kysytty

Kuinka syntyä uudelleen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Asiaan perehtyneemmät kollegat vinkkasivat seuraavia kirjoja, joista voisit mahdollisesti löytää vastauksia:
Williams, Lisa: Sielun ikuinen elämä
Browne, Sylvia: Keskusteluja toisen puolen kanssa
Eadie, Betty J.: Valon syleilyssä
Van Praagh, James: Puhetta taivaasta
Newton, Michael: Sielujen matka: elämää elämien välillä
Alexander, Eben: Totuus taivaasta : tiedemiehen silmiä avaava kuolemanrajakokemus
Moorjani, Anita: Kuolema antoi minulle elämän : kuinka löysin itseni ja terveyteni rajakokemuksen kautta
Tiibetiläinen kuolleidenkirja : Guru Rinpochen 'Suuri Kuulemisen Tuoma Vapautuminen Bardossa' Karma Lingpan mukaan
Muinaisegyptiläinen kuolleiden kirja

Teosten saatavuustiedot voit tarkistaa pääkaupunkiseudun Helmet-verkkokirjastosta: http://www.helmet.fi/fi-FI

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Arkipuheessa uudelleen syntyminen näyttäisi tarkoittavan myös perinpohjaista uudistumista, entistä paremmaksi muuttumista. Aleksi-artikkeliviitetietokannan tarjonnasta päätellen jo tässä elämässä voi olla "uudestisyntynyt", jos muuttaa ulkoista ja/tai sisäistä olemustaan. Uudestisyntynyt-ilmausta käytetään usein yhteyksissä, joissa henkilö tai ilmiö on saanut uusia voimia. Toisaalta ilmauksen käytössä voi olla kyse kohteliaasta imartelusta tai toimittajan pyrkimyksestä lisätä artikkelin huomioarvoa korostamalla ilmiön "uutuutta". Tapauskohtaisesti pohdittavaksi jää, missä määrin todellista muutosta on tapahduttava, jotta kyseessä ei ole vain "muuttuminen", vaan "uudelleensyntyminen".