Kuinka pitkä ja kuka on ollut maailman pisin mies ja pisin nainen?

Kysytty

Kuinka pitkä ja kuka on ollut maailman pisin mies ja pisin nainen?

Vastaus

Vastattu

Suomenkielisen Wikipedian artikkelin mukaan maailman pisin koskaan elänyt ja mitattu mies oli vuonna 1940 kuollut Robert Wadlow. Hän oli 272 cm:n pituinen. Maailman pisin tunnettu ja mitattu nainen oli vuonna 1982 kuollut Zeng Jinlian. Hänen pituutensa oli 248,3 cm.

Heikki Poroila