Koitan löytää "Kun kesä on vielä nuori" -nimisen kappaleen nuottia asiakkaalle. Valitettavasti asiakas ei muistanut mitään hakua helpottavia yksityiskohtia…

Kysytty

Koitan löytää "Kun kesä on vielä nuori" -nimisen kappaleen nuottia asiakkaalle. Valitettavasti asiakas ei muistanut mitään hakua helpottavia yksityiskohtia. Suuret Toivelaulukirjat 1-20 on jo selattu, samoin kuin koitettu tällä nimellä hakea fono.fistä. Löytyisiköhän täältä apua?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainakaan kansallisbibliografia Viola ei tunne täsmälleen tämän nimistä laulua, joten todennäköisesti asiakas muistaa hiukan väärin tai se mitä muistetaan, on esimerkiksi kertosäkeestä. Itse olen aika varma siitä, ettei etsityn kappaleen nimi ole tämä haettu värssy. Muuten se löytyisi Violasta.

Jos asiakkaalle ei ole mitään lisätietoja, kuten esimerkiksi laulun esittäjän nimeä tai muuta vastaavaa, ollaan sen varassa, että joku tunnistaa tällaisen kertosäkeen. Pelle Miljoonan levyllä Viimeinen syksy on kappale "Elä, kun olet vielä nuori", joka muistuttaa aika paljon etsittyä fraasia. Sitä lähemmäs en itse onnistunut pääsemään. Toivottavasti joku muu onnistuu.

Heikki Poroila