Kaipaisin tietoja Azlag Jarga, eli Emil Pyttynen -nimisestä henkilöstä, hänen elämänvaiheistaan. Erityisesti haluaisin varmistua vaikuttiko hän Kiirunassa 1914?

Kysytty

Kaipaisin tietoja Azlag Jarga, eli Emil Pyttynen -nimisestä henkilöstä, hänen elämänvaiheistaan. Erityisesti haluaisin varmistua vaikuttiko hän Kiirunassa 1914?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Punalippu -lehdessä julkaistun artikkelin mukaan Azlag Jarga eli Emil Pyttynen siirtyi I MS:n alettua Kiirunaan, jossa työskenteli kaivoksilla kirvesmiehenä. Pyttysen elämänvaiheista löytyy lyhyesti seuraavista painetuista lähteistä:

Korhonen, Jaakko: Jätkät Taka-Kainuun taistelussa. Muistelmia. Julkaistu lehdessä Punalippu 1980:8, s.3-34

Etto, Jorma: Kesken viikon. Lapin kansa 5.4.1978,

Väyrynen, Vilho: Suutarinpoika porrastiellä. Pohjoinen 1979, s. 91-92, 343-344, 351-352.

3 ääntä

Kommentit

Kuka kysyy ja miksi?
Minulla voisi olla vastauksia-

Det här är min farfar , o blivit nyfiken på lite historian om honom!!!?

Onko tämä Eemil Pyttynen sama henkilö joka toimi asianajajana Rovaniemellä ja on kuollut 8.6.1060 Rovaniemellä?