Otsikko
Huomasin vasta, että kirjailija Pentti Kirstilä on kuollut 24.4.2021. Hänen dekkarinsa olivat upeita ja edellä aikaansa. Puhumattakaan niiden kuivan…

Kysytty

Huomasin vasta, että kirjailija Pentti Kirstilä on kuollut 24.4.2021. Hänen dekkarinsa olivat upeita ja edellä aikaansa. Puhumattakaan niiden kuivan englantilaisesta huumorista ja nasevasti dialogista. Kirstilän kieli oli omaa luokkaansa. Mistä voi lukea Kirstilän muistokirjoituksen? Entä kuolinilmoituksen? Mikä mahtoi olla kuolinsyy? Minne hänet on haudattu? Onko olemassa/suunnitteilla Pentti Kirstilä -seura?

Vastaus

Vastattu

Hei,

Olemme yrittäneet löytää kysymiäsi tietoja, mutta se osoittautui yllättävän vaikeaksi. Ainakaan toukokuun Helsingin Sanomista ei löytynyt Kirstilän kuolinilmoitusta tai muistokirjoitusta. Olemme nyt lähettäneet kyselyn Kirstilän pitkäaikaiselle kustantajalle WSOY:lle olisiko heillä tietoa asiasta. Saimme kuitenkin ilmoituksen, että henkilöt joilta kysyimme asiaa, ovat nyt lomalla. Toivottavasti he palaavat asiaan myöhemmin.

4 ääntä

Kommentit

Ks. Satakunnan Kansa 6.6.
Onkohan kirjastoilla pääsy näköislehteen?
Kysyittekö lehden toimituksesta?

... entä kirjailijan kotiseudun kirjastosta ..

HS 11.8.2021