Heippa! Etsiskelisin Varkauden kaupungin Käärmeniemi-Lehtoniemi alueen historiaan liittyvia tarkempia tietoja.Lahinna "isotalosta" ja muista tyolaisten…

Kysytty

Heippa!
Etsiskelisin Varkauden kaupungin Käärmeniemi-Lehtoniemi alueen historiaan liittyvia tarkempia tietoja.Lahinna "isotalosta" ja muista tyolaisten taloista alueella.Isotalo pitaisi olla museokohde,mutta en loyda ko talosta muuta historiikkia tai merkintaa.Kuka sen on rakentanut tms muita tietoja.Yritin jo museovirastosta ja savon muistista.Onko teilla mainintoja ko talosta esim mikrofilmilla tms,jota voisin kopioida itselleni.Talo jota nimenomaan etsin on osoitteessa Isontalonkuja 3.
Teen alueesta opintotyota.Kiitos avustanne!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

On ilmestynyt kirja, jonka nimi on Varkauden rakennuskulttuuria : Varkauden kaupungin inventoitu rakennuskanta vuonna 1996. Siinä esitellään sivulta 61 alkaen Käärmeniemen - Lehtoniemen alueelta 23 rakennusta. Mukana on Isotalo; sen numero on 189 sivulla 76. - Niteitä on kokoelmassamme lainauspuolella ja käsikirjastossa ja varastossa.