Haluiaisin luettelon kaikista kirjoista ym. painetusta materiaalista , jossa käsitellään alpakoitten kasvatusta. Myös cd/dvd tallenteet kullanarvoisia. Kiitos!

Kysytty

Haluiaisin luettelon kaikista kirjoista ym. painetusta materiaalista , jossa käsitellään alpakoitten kasvatusta. Myös cd/dvd tallenteet kullanarvoisia. Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun MelMet-tietokannasta löytyy vain yksi kirja, joka käsittelee alpakan hoitoa ja kasvatusta:
Sirkkola, Heikki: Alpakkakasvattajan käsikirja. Vet.Eliö julkaisut, 2003.

Seuraavissa julkaisuissa myös käsitellään alpakan kasvatusta. Seuraavat julkaisut löytyvät Helsingin kaupunginkirjastosta: Helsingin Sanomat, Koti ja Moda. Aamulehdestä ja Turun sanomista voi pyytää kaukolainakopiot oman kotikirjaston kautta.
Sjöholm, Emmi: Alpakkabuumi valtasi Helsingin seudun : Helsingin lähikuntiin perustettu jo neljä alpakkatilaa. Helsingin sanomat: 2007-05-29;
Backman, Leila: Alpakat hurmasivat Sannan. Koti: 2005 ; (66) ; 10 ; 8-11;
Laurila, Aila-Liisa: Andien eläin viihtyy hämäläismaisemissa : alpakkatarhaus : lihaa voi syödä, mutta arvokkaan villan tuottajaa ei kannata syödä. Aamulehti: 2005-06-17;
Pohtokari, Kaika: Andien alpakat Suomessa. Moda: 2004 ; 2 ; 70-72;
Keski-Petäjä, Miia: Alpakkafarmin aloituskokoonpano kasassa. Turun sanomat: 2004-06-29;
Tikka, Ritva: Ihanat alpakat!. Eläinmaailma: 2003 ; (25) ; 7 ; 44-47;