Otsikko
Haluaisin tietoa Pietarin Smolna- instituutista hienostoyttöjen koulusta, historiatietoa, kirjallisuutta, ajankuvaa. Keitä suomalaisia koulussa on käynyt ja…

Kysytty

Haluaisin tietoa Pietarin Smolna- instituutista hienostoyttöjen koulusta, historiatietoa, kirjallisuutta, ajankuvaa. Keitä suomalaisia koulussa on käynyt ja mitä merkittäviä tapahtumia kouluun liittyy?
Suomi, ruotsi, englanti käyvät.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lyhyesti aiheesta on Kaarina Kaurinkosken Pietari-kirjoissa, mm.Pietarin kaupunki (1989). Boris Ometevin St. Petersburg -teoksessa (1990)on aiheesta jonkin verran, ja valokuviakin. Lisäksi Helka-tietokannasta löytyvät seuraavat teokset:
Elisabeth Lucienne Löfving, Finländska elever i Smolna-intitutet i Petersburg under Finlands förening med Ryssland, opinnäyte (1982). - Helsingin yliopiston kirjasto, Topelia.
Lilli Baeckman, En finskas anteckningar om sin vistelse i det Kejserliga Smolna Institutet, en undervisningsanstalt i Petersburg för adliga fröknar (1946). - Museoviraston kirjasto.
Lilli Baeckman, Smolna, konekirjoitus (ei ilmestymisvuotta). - Museoviraston kirjasto.

5 ääntä

Kommentit

Aiheesta on ilmestynyt uusi kirja, jota voi tiedustella tekijältä p.040 7436533