Otsikko
Haluaisin tietää onko jatkoa kirjalle Ennen maanpakoa, jonka on suomentanut Matti Kontio, ilmestymisvuosi on 1952?

Kysytty

Haluaisin tietää onko jatkoa kirjalle Ennen maanpakoa, jonka on suomentanut Matti Kontio, ilmestymisvuosi on 1952? Teoksessa muistelee Felix Jusupov.
Jotain vihjettä olen saanut että toinen osa olisi ilmestynyt, mutta ei suomen kielellä sekään, osan nimi luultavasti Minä joka murhasin Rasputinin. Voitteko selvittää asiaa mahdollisimman pian?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Felix Jusupovin teoksen Ennen maanpakoa suomennos ilmestyi siis 1953. Antamasi tietojen perusteella kyseessä voisi olla paljon myöhemmin ilmestynyt Greg Kingin teos The man who killed Rasputin: prince Youssoupov and the murder that helped bring down the Russian empire (1995).

The man who killed Rasputin : Prince Youssoupov and the murder that helped bring down the Russian Empire | Vaski-kirjastot | Vaski-kirjastot (finna.fi)

0 ääntä

Kommentit

Ranskaksi alun perin ilmestynyt 'Ennen maanpakoa' -teos on julkaistu englanniksi nimellä 'Lost Splendor: The Amazing Memoirs of the Man Who Killed Rasputin'. Muistelun kohteena saattaa olla myös tämän kirjan alaotsikko, jolloin kyseessä siis on sama teos eri nimellä.

Ruhtinas Felix Jusupov kirjoitti toisen kirjan maanpaossa ja siinä hän kuvaa elämää maanpaossa. Kirjaa ei ole suomennettu. Yliopiston kirjastosta Helsingissä saa kyseisen teoksen lainata, mutta se on kirjoitettu ranskan kielellä.