Otsikko
Haluaisin tietää mitkä kirjat kertovat Skotlannin historiasta, sen itsenäisyystaistelusta Englantia vastaan ja muusta historiasta. Mieluiten suomenkielisiä.

Kysytty

Haluaisin tietää mitkä kirjat kertovat Skotlannin historiasta, sen itsenäisyystaistelusta Englantia vastaan ja muusta historiasta. Mieluiten suomenkielisiä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä muutama suomenkielinen Skotlannin historiasta kertova kirja. Jos kirjoja ei löydy omasta kirjastostasi, voit tilata niitä kirjaston kaukopalvelun kautta.
Fisher, Andrew: Matkaopas historiaan : Kuopio : Puijo, 1998, Kansakuntien vaiheet : maailmanhistoria vanhasta ajasta nykypäiviin. 3: Länsi-Eurooppa /suom.toim. Eino E. Suolahti
Lindström Gunnar: Skotlannin ja Englannin yhdistyminen Suur-Bitannian kuningaskunnaksi : Helsinki: Kansanvalistusseura, 1902. Kaunokirjallisuudessa käsitellään Skotlannin historiaa esim.kirjoissa Ikola, Kaisa: Skotlanti-trilogia, Ylämaa-sarja. Englanninkielisiä lähteitä löydät katsomalla Kysy kirjastonhoitajalta –arkistosta osoitteessa http://www.kirjastot.fi/fi-FI/tietopalvelu/arkisto.aspx.