Otsikko
Haluaisin tietää, mitä Dalai Lama ajattelee kristinuskosta/ miten hän siihen suhtautuu?

Kysytty

Haluaisin tietää, mitä Dalai Lama ajattelee kristinuskosta/ miten hän siihen suhtautuu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vastaus kysymykseesi voisi löytyä esimerkiksi Jean-François Revelin Dalai Lamaa käsittelevästä kirjasta ”Munkki ja filosofi” (Basam Books, 1999). En saanut kirjaa juuri nyt käsiini, joten en voinut tarkistaa asiaa. Kirja kuuluu Kotkan kaupunginkirjaston kokoelmiin ja näyttää ainakin tällä hetkellä olevan hyllyssä. Lisäksi kirjastossa on useita Dalai Laman ajattelua valottavia teoksia. Näet luettelon kirjoista kirjaston aineistotietokannasta http://kyytikirjastot.fi:8001/intro2.dll?formid=form2&sesid=1137507109 kirjoittamalla Tekijä-kenttään Dalai Lama.

Lisäksi sinun kannattaa tiedustella kirjastosta seuraavia lehtiartikkeleita:

Tekijät: Peiponen, Katja
Nimeke: Kristinuskon ja buddhismin dialogista / teksti: Katja Peiponen
Julkaisussa: Ultra 1998 : 3, s. 25-27 .

Tekijä Haapalainen, Asta
Nimeke Uskonnot kohtasivat tuomiokirkossa
Aikakauslehti Katsaus 1988 (28) ; 6 ; 12-16