Otsikko
Haluaisin tietää kuka on kääntänyt Peral Backin romani "Äiti". Kiitoksin, Samran

Kysytty

Hei! Haluaisin tietää kuka on kääntänyt Peral Backin romani "Äiti". Kiitoksin, Samran

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pearl S. Buckin romaani The Mother (1933) julkaistiin suomeksi nimellä Äiti vuosina 1934, 1939 ja 1952. Käännöksen tekijä on Seere Sario. Kirjailijan oikea nimi oli Seere Salminen (1894-1977). Hän kirjoitti myös nimimerkeillä Serp, Marja Orsi ja Marja Salminen. Elsa Soinin kanssa hän kirjoitti yhteisellä nimimerkillä Tuttu Paristo.

Heikki Poroila