Haluaisin tietää enemmän Baskinmaasta, siellä asuvien kansojen historiasta ja Baskinmaan kielestä. Mitä kirjoja suosittelisit?

28.7.2017

Hei,

haluaisin tietää enemmän Baskinmaasta, siellä asuvien kansojen historiasta ja Baskinmaan kielestä. Mitä kirjoja suosittelisit?

31.7.2017
31.7.2017

Tampereen kaupunginkirjastossa on siinä määrin niukasti aineistoa aiheesta, että suosittelun asemesta on pikemminkin lueteltava, mitä löytyy.

Baskit ja Baskimaa:
Mark Kurlansky, The Basque history of the world
Reijo Rinnekangas, Baskit
Paddy Woodworth, The Basque country : a cultural history

Baskin kieli:
Jos varsinaisia kielikursseja ei lasketa, baskin kielestä on tietoa enimmäkseen laajempien kokonaisuuksien osana - kokonaista teosta aiheesta ei omassa kokoelmassamme ole tarjolla.
George L. Campbell, Compendium of the world's languages
Andrew Dalby, Dictionary of languages
Kalevi Wiik, Eurooppalaisten juuret

Kommentit

Julkaistusta kysymyksestä ei ilmene, että asiakas haluaa rajata tiedustelunsa Tampereen kaupunginkirjaston hyllyjen tarjontaan. Voisikohan kirjasto ehkä suositella joitakin kaukolainattavia teoksia tai saman kaupungin yliopiston kirjastosta löytyviä? (Ja vaikka asiakas olisikin rajannut, saattavat tietopalvelun muut asiakkaat olla kiinnostuneita.)