Otsikko
Haluaisin lukeja runoja, loruja ja satuja seitsemän kuukauden ikäiselle tyttärelleni. Mitä suosittelette?

Kysytty

Haluaisin lukeja runoja, loruja ja satuja seitsemän kuukauden ikäiselle tyttärelleni. Mitä suosittelette?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Kaarina Helakisa on kirjoittanut paljon hyviä loruja, esimerkiksi
kirjat Niille, joilla on nauravat korvat ja Pallerokirja.
Hyviä lastenrunokokoelmia ovat myös Suomen lasten runotar ja Tammen kultainen lastenrunokirja.
Perheen pienimmille sopivia kuvakirjoja ovat vaikkapa Maikki Harjanteen Santtu ja ihana Iina ja vanhemmat Minttu-kirjat, myös Kristiina Louhen Aino- ja Tomppa-kirjat ovat hyviä.
Tuoreimmista kuvakirjoista voisi mainita Jo Lodgen Leikitään, Kroko ja Sanna Pelliccionin Onni-pojan puuhakas päivä.
Lisää hyvää luettavaa kannattaa kysellä kirjastosta.