Haluaisin löytää romaaneja ja elokuvia, jotka sijoittuvat 1900-luvun (erityisesti alun) Englannin tai Yhdysvaltojen yliopistoihin.

Kysytty

Haluaisin löytää romaaneja ja elokuvia, jotka sijoittuvat 1900-luvun (erityisesti alun) Englannin tai Yhdysvaltojen yliopistoihin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vastaus elokuvien osalta:
International movie databasen
http://akas.imdb.com/
plots osion haku antaa college -hakusanalla 100 elokuvaa.
Esim. Chariots of fire (Tulivaunut, 1981) ; Mona Lisa Smile (2003), Good will hunting (1997).

Suomen elokuva-arksiton kirjaston kokoelmissa on teos:
UMPHLETT, Wiley Lee
The movies go to college : Hollywood and the world of the college-life film / Umphlett, Wiley Lee
London : Associated University Presses, 1984. - 200 s. : kuv.
ISBN 0-8386-3133-9

Tv-sarja ja kirja:
"Brideshead Revisited", suom. Mennyt maailma ; kirj. Evelyn Waugh.