Haluaisin löytää kirjan, jossa on Max Reinhardtin ohjaaman elokuvan A Midsummer Night´s Dream juliste värikuvana. Elokuva on 1930-luvulta. Siinä esiintyivät mm…

Kysytty

Haluaisin löytää kirjan, jossa on Max Reinhardtin ohjaaman elokuvan A Midsummer Night´s Dream juliste värikuvana. Elokuva on 1930-luvulta. Siinä esiintyivät mm. James Gagney, Olivia De Havilland, Dick Powell.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Teoksessa;
Reel art : great posters from the golden age of the silver screen / Stephen Rebello and Richard Allen
New York : Artabras, 1988. - 342 s. : kuv.
ISBN 0-89660-033-5
on mustavalkoinen kuva julisteesta. Oikeastaan kuvassa on talon seinä jossa on kaksi erilaista julitetta. (Teos o nSEA:n kirjastossa.)
Kuvasta voi päätellä, että osittain sama kuva on webissä osoitteessa
http://images.google.fi/images?q=Midsummer%20Night's%20Dream%20%20reinh…
Samaa kuvaa on käytetty myös DVD:n kannessa.
Ks.
http://akas.imdb.com/title/tt0026714/laserdisc

Julisteesta on useita versioita. DVD:n kansi lienee yksi niistä.