Haen kirjan nimeä. En muista oliko kirjoittaja japanilainen vai kiinalainen, mutta jompi kumpi. Mieskirjailija. Kirja kertoo, siitä, että mies on mennyt…

Kysytty

Haen kirjan nimeä. En muista oliko kirjoittaja japanilainen vai kiinalainen, mutta jompi kumpi. Mieskirjailija. Kirja kertoo, siitä, että mies on mennyt järjestettyyn avioliittoon ja vaimolla sellaiset sidotut jalat. Mies häpeää vaimoa ja ei osaa rakastaa. Töissä tapaa mukavan naisen ja rakastuu. Avioeroa ei saa tuosta noin vaan ja odottavat sitä piiiiitkään, n. 20 vuotta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuvauksesi sopii teokseen Odotus, jonka on kirjoittanut kiinalainen Ha Jin. Kirja on ilmestynyt suomeksi v. 2000. Saatavuuden pääkaupunkiseudun kirjastoista saa selville Helmet-tietokannasta http://www.helmet.fi