Friedrich Wilhelm August Argelanderin tuli käsittääkseni kuuluisaksi johonkin tähteen liittyvästä löydöstä, mikä se oli? Löysin jo Beta-tähteen liittyviä…

Kysytty

Friedrich Wilhelm August Argelanderin tuli käsittääkseni kuuluisaksi johonkin tähteen liittyvästä löydöstä, mikä se oli? Löysin jo Beta-tähteen liittyviä tietoja, mutta en usko sen olevan löytö kuitenkaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Argelanderin merkittävä ”löydös” oli kun hän tutkimustensa perusteella pystyi osoittamaan aurinkokunnan ja Auringon liikkuvan avaruudessa. Tämä havainto on ollut erittäin tärkeä ja sillä on ollut pysyvää arvoa Linnunratajärjestelmän rakenteen kannalta. Tämän havainnon lisäksi Argelanderin kattavat taivaankartoitus- ja luettelointityöt nostivat hänet 1800-luvun arvostetuimpien tähtitieteilijöiden joukkoon.

http://www.kansallisbiografia.fi/kb/artikkeli/3118/