Etsiskelen musiikkikappaleita omia koreografioitani varten. kappale1: Pitäisi olla funkahtava kappale. Siinä kuitenkin olisi hyvä olla erilaisia osioita esim…

Kysytty

Etsiskelen musiikkikappaleita omia koreografioitani varten. kappale1: Pitäisi olla funkahtava kappale. Siinä kuitenkin olisi hyvä olla erilaisia osioita esim. rauhallista, nopeaa.. yms. Kaiken lisäksi kappaleen pitäisi olla veikeä/ humoristinen/ iloinen.

Kappale2:
Tyyliltään pitäisi olla nykytanssimainen/klassinen alku, keskellä kappaletta olisi hyvä olla räväkämpi kohta, joka kuitenkin rauhoittuu loppua kohden.

Löytyisikö tällaisia kappaleita?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aika hankalaa keksiä sopivia kappaleita, jotka muuttuisivat toivotulla tavalla. Joka tapauksessa kappale 1:n ehtoihin voisi sopia saksalaisen Mo' Blow -yhtyeen kappale "Groomsman" albumilta For those about to funk (2011). Se on funksävyistä jazzia, alkaa kohtalaisen reippaassa 6/8-rytmissä, puolittaa tempon sitten ja kiihdyttää uudestaan alkuperäiseen.

Myös mieleen tuli Boogie Nights -leffan soundtrackiltä (osa 2) kappale nro 11: "Joy" by Apollo 100 – 2:45.

Toinen voisi olla Pekka Pohjolan Impun tango / Imppus' tango. Sen rytmi on tangon ja funkin sekoitusta ja väliosa on pehmeämpi.