Etsin Meluesteopasta/-käsikirjaa, joka on tiettävästi julkaistu 2-7 vuoden sisällä sekä kaikkea meluesterakentamiseen liittyvät kitjallisuutta/tietoa. Kiitos…

Kysytty

Hei! Etsin Meluesteopasta/-käsikirjaa, joka on tiettävästi julkaistu 2-7 vuoden sisällä sekä kaikkea meluesterakentamiseen liittyvät kitjallisuutta/tietoa.
Kiitos vaivannöästä!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Nämä teokset löytyivät pääkaupunkiseudun kaupunginkirjastojen aineistohausta asiasanalla meluesteet:
Espoon meluntorjuntaohjelma 2000; Tiihinen, Jyrki: Meluntorjunnan perusteet - meluntorjunnan koulutusaineisto ja käsikirja (1997); Meluestekäsikirja (1997) ja Helsingin meluntorjuntaohjelma 1994-1998. Asiasanalla meluntorjunta löytyi mm. seuraavat teokset:
Ääneneristys ja meluntorjunta rakennuksessa - määräykset ja ohjeet 1998; Björk, Erkki: Meluntorjunta (1991); Meluntorjunta - ohjekirjanen meluntorjuntalaista ja -asetuksesta1989. Asiasanahakuja voi itse kokeilla plussa-aineistohaussa osoitteessa http://www.libplussa.fi/ , jossa voi myös katsella teosten saatavuustietoja pääkaupunkiseudulla. Kannattaa myös selailla aikakausjulkaisua Ympäristö ja terveys jonka vuoden 2001 nro 2-3 sisältää useammankin artikkelin aiheeseen liittyen. Lehteä säilytetään pysyvästi Helsingin Pääkirjastossa Pasilassa (josta sitä ei lainata, mutta kopiointimahdollisuus on) ja lainattavia kappaleita voi tiedustella Itäkeskuksen, Malminkartanon ja Töölön kirjastoista.