Etsin Majakovskin runoa. Se kertoo kahdesta kaveruksesta, joista toinen on tulossa luonnontieteellisestä museosta. Kaveri kertoo haltioissaan millaisia…

Kysytty

Etsin Majakovskin runoa.
Se kertoo kahdesta kaveruksesta, joista toinen on tulossa luonnontieteellisestä museosta. Kaveri kertoo haltioissaan millaisia kaikkia uskomattomia hyönteisiä ja koppakuoriaisia hän on sielä nähnyt.
Lopulta toinen kaveri kysyy, että mitä hän piti mammutin luurangosta?
- Mitä, onko siellä sellainenkin, kysyy ensimmäinen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runon tekijä on kyllä venäläinen klassikko, mutta vanhempaa polvea, nimittäin Ivan Krylov. Runo on nimeltään "Tiedonhaluinen" ja se sisältyy Krylovin suomennosvalikoimaan "Tarinoita".