Otsikko
Etsin luotettavaa, objektiivista ja paikkansapitävää tietoa W.A. Mozartin elämästä, esimerkiksi jonkinlaista elämänkertaa tai tutkielmaa.

Kysytty

Etsin luotettavaa, objektiivista ja paikkansapitävää tietoa W.A. Mozartin elämästä, esimerkiksi jonkinlaista elämänkertaa tai tutkielmaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Uskaltaisin mainita Wolfgang Hildesheimerin kirjan Mozart. Sen ovat suomentaneet Seppo ja Päivi Heikinheimo. Kirja on olemassa (ja tällä hetkellä saatavilla) ainakin Hämeenlinnan pääkirjaston musiikkiosastolla.

Englanninkielisistä mainittakoon laaja opus The Mozart Compendium. Se myös on Hämeenlinnan kirjastossa.

YLE:n internet-sivulla on paitsi tietoa Mozartista suomeksi, myös lisää lukuvinkkejä ja linkkejä:
http://www.yle.fi/teema/aikaonmusiikkia/saveltaja.php?id=90