Otsikko
Etsin luettavaa 9-vuotiaalle tytölle, jonka mielestä Villitalo-sarja on ollut parasta ikinä (ja se on luettu kolmeen kertaan), mutta esimerkiksi Supermarsu on …

Kysytty

Hei, etsin luettavaa 9-vuotiaalle tytölle, jonka mielestä Villitalo-sarja on ollut parasta ikinä (ja se on luettu kolmeen kertaan), mutta esimerkiksi Supermarsu on "outo". Melko ronkeli lukija siis. Fantasiasta tykkää, mutta siitäkin valikoiden. Kirjat ovat herkästi liian surullisia tai pelottavia. Muita hyviä hänen mielestään ovat olleet Käsikirja Supersankareille ja Isa-Dora Kuu, joista on lukenut koko sarjan. Puluboi uppoaa hyvin, myös Neropatit ovat ok.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä muutamia vaihtoehtoja joissa on jonkin verran fantasiaa ja jännitystä mutta eivät ole kauhean pelottavia:

Tolonen: Agnes ja unien avain

Griffiths: Maailman paras puumaja-sarja

Kaarla: Pet agents-sarja

Harrison: Kisu-sarja

Lawson: Höpersankarit 1 - opejahti

Russell: Nolo elämäni-sarja

Gaiman: Onneksi oli maitoa

Hurme: Kiepaus

Salo: Super-luokka -sarja

Peltoniemi: Ihmetyttö

Tolonen: Mörkövahti-sarja

Portin: Sumupuiden kirja

Lukuiloa!