Etsin lastenkirjaa Leevi Leijonasta, mikä on kirjoitettu runomuotoon. Kirja on n. 35 vuotta vanha. Se alkaa näin: "Viidakossa kuninkaana oli Leevi Leijona,…

Kysytty

Etsin lastenkirjaa Leevi Leijonasta, mikä on kirjoitettu runomuotoon. Kirja on n. 35 vuotta vanha. Se alkaa näin: "Viidakossa kuninkaana oli Leevi Leijona, kauas kuului joka aamu Leevin hurja karjunta." Siinä kirjassa Leevi menetti äänensä, mutta sai sen lopulta takaisin. Mistähän voisin löytää tämän kirjan?

Vastaus

Vastattu

Hei,

kyseessä saattaisi olla Walt Disneyn kokoelmiin kuuluva Leevi, lauhkea leijona, josta on julkaistu useampi painos. Yksi näistä painoksista on vuodelta 1986, mikä vastaa arvioimaasi ikää.

Kirja on saatavilla isommista kirjastoista esimerkiksi kaukolainana. Kirjan tarkempia saatavuustietoja kannattanee käydä tiedustelemassa lähikirjastossasi ja tehdä kaukolainavaraus.

1 ääntä

Kommentit

Kuulostaa vahvasti lapsuuteni suosikkikirjalta "Leijona joka vikisi", jonka on kirjoittanut Stewart Cowley ja suomeksi riimitellyt Jukka Torvinen. Satukustannus 1987.