Etsin lasten satukirjaa, aika vanha ehkä 80-90luku. Kansi oli sininen ja kirja paksu, monta tarinaa, kannessa ehkä keltainen nalle en oikein muista? Kirjassa…

Kysytty

Hei! Etsin lasten satukirjaa, aika vanha ehkä 80-90luku. Kansi oli sininen ja kirja paksu, monta tarinaa, kannessa ehkä keltainen nalle en oikein muista? Kirjassa ainakin prinsessa ja herne satu, sekä joku maalaispojasta kertova..

Vastaus

Vastattu

Hei!

Kuvauksen perusteella lastenosastomme asiantuntijat päättelivät, että kyse saattaisi olla tästä teoksesta:

Hayes, Barbara & John Atstrop: Nallekarhun iltasatuja (Tammi, 1986).

Kirjan kansi on kirkkaan sininen ja keskellä kuvassa on keltainen nalle lukemassa kirjaa. Kirjassa on satu vuoden jokaiselle päivälle ja siinä on 224 sivua. Kannessa on myös pienempi kuva Prinsessa ja herne -sadun kuvituksesta.

Teos on Porin pääkirjaston kokoelmissa. Tässä vielä linkki kirjaan: https://satakirjastot.finna.fi/Record/satakirjastot.90483