Otsikko
Etsin kirjallisuutta kryptauksesta internetissä

Kysytty

Etsin kirjallisuutta kryptauksesta internetissä

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kryptauksesta löytyy melko runsaasti aineistoa. Aurora -aineistotietokannasta http://intro.rovaniemi.fi:8001/Intro?formid=form1 löytyy asiasanalla kryptografia 26 teosta. Aiheesta kirjallisuutta salakirjoituksen historiasta aina lukuteorioihin.

Esimerkiksi näistä voisi aloittaa:

Esa Kerttula: Tietoverkkojen tietoturva : tarpeet ja teknologiat, internet-tietoturva, suljettujen IP-verkkojen tietoturva, julkisen avaimen infrastruktuuri

Simon Singh: Koodikirja : salakirjoituksen historia muinaisesta Egyptistä kvanttikryptografiaan

Jon C. Graff: Cryptography and e-commerce

Charlie Kaufman: Network security : private communication in a public world

Parhaiten aiheeseen liittyvää kirjallisuutta löytyy Rovaniemeltä ammattikorkeakoulun tekniikan kirjastosta. Jonkin verran alan kirjallisuutta on myös Lapin maakuntakirjaston kokoelmissa.