Etsin kirjailija Pentti Kirstilän kuolinilmoitusta ja muistokirjoitusta. Hän kuoli Wikipedian mukaan 24.4.21. Kysyin näistä aiemmin ja joku oli kommentoinut…

Kysytty

Etsin kirjailija Pentti Kirstilän kuolinilmoitusta ja muistokirjoitusta. Hän kuoli Wikipedian mukaan 24.4.21.
Kysyin näistä aiemmin ja joku oli kommentoinut vastausta kehottamalla katsomaan Satakunnan Kansa 6.6.21 tai kysymään kirjailijan kotipaikkakunnan kirjastosta tai mikäli kirjastot pääsevät lukemaan verkkolehteä. Oliko kotipaikkakunta Pori? Kuuluuko sen alueen kirjastoja tähän vastausrinkiin? Tai pääsevätkö kirjastot verkkolehteen?

Vastaus

Vastattu

Hei,

Pentti Kirstilän kuolinilmoitus on ollut tosiaan Satakunnan Kansa -lehdessä 6.6. Sain Porin kirjastosta vastauksen, että

muistokirjoitusta ei ole sen sijaan ollut siinä lehdessä. Helsingin Sanomista sain viestin, että ilmeisesti Kirstilän kuolemasta ei ole kirjoitettu

mitään Hesarissa. Kuolinilmoituksessa mainitaan Helsinki hänen kuolinpaikakseen. Kirjasampo- sivusto maninitsee hänen asuinpaikakseen

Helsingin ohella myös Porin. Kirstilä on mainittu hänen vaimonsa, kirjailija Anja Angelin, muistokirjoituksessa Helsingin Sanomissa

27.11.2020, mutta vähän vaikuttaa siltä, ettei hänestä itsestään ole sellaista kirjoitettu mihinkään lehteen.

1 ääntä

Kommentit

Nyt on 11.8.21 julkaistu Helsingin Sanomissa Pentti Kirstilän muistokirjoitus, jossa hänen elämäntyötään tuodaan ansaitusti esille. Kannattaa tutustua Kirstilän tuotantoon!

Outoa. Lisäsin "kommenttina" viittauksen HS-nekrologiin tuoreeltaan elokuussa.
Nyt sitä ei näy.