Otsikko
Etsin kirjaa, jonka nimeä tai kirjailijaa en muista. Kyseessä on hiljattain (v. 2005 tai 2006) julkaistu venäläisen nuoren naiskirjailijan teos, jossa…

Kysytty

Etsin kirjaa, jonka nimeä tai kirjailijaa en muista. Kyseessä on hiljattain (v. 2005 tai 2006) julkaistu venäläisen nuoren naiskirjailijan teos, jossa kerrotaan Moskovan suihkuseurapiirien elämästä. Voisiko joku auttaa...?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuvauksesi sopisi hyvin Oksana Robskin kirjaan Casual (Moskva : Rosmen, 2005). Se ei ole tosin ainakaan vielä ilmestynyt suomeksi. Kirjan venäjänkielisen painoksen saatavuustiedot Helmetissä: http://www.helmet.fi/search*fin/X?SEARCH=oksana+robski+casual&m=&l=&Da=…

Casual kertoo vaurasta elämää viettävistä venäläisistä naisista, jotka asuvat Moskovan lähistöllä Rubljovkan hienostoalueella, samoin kuin Robski itsekin.

Robski on noin 38-vuotias, mutta ikää kysyttäessä: "Luultavasti 28, kuuluu vastaus. Mitä sitä hyvää lukua joka vuosi vaihtamaan."

Oksana Robskista on Susanna Niinivaaran artikkeli "Ihanan rikasta elämää" Helsingin Sanomissa 19.2.2006.

Kuvauksesi voisi myös sopia Darja Dontsovan dekkareihin, esimerkiksi näihin kahteen:
Mieheni seitsemäs vaimo: murhamysteeri Moskovassa. Hipputeos, 2005.
Talven henkäys : murhamysteeri Moskovassa. Hipputeos, 2005

Moskovan seurapiirejä kuvataan myös Aleksandra Marininan dekkarissa Kaksoiselämää. Otava, 2006.

Kumpikaan näistä kirjailijoista ei tosin ole enää aivan nuori, Marinina on syntynyt vuonna 1957 ja Dontsova 1952.

Palaa asiaan, jos kukaan kirjailijoista ei ole tarkoittamasi.