Etsin kirjaa, jonka luin joskus 60- tai 70-luvulla. Mieleen on jäänyt, että tekijä olisi ollut nimeltään Lewis. Tarina kertoo (muistaakseni) tytöstä, joka…

Kysytty

Etsin kirjaa, jonka luin joskus 60- tai 70-luvulla. Mieleen on jäänyt, että tekijä olisi ollut nimeltään Lewis.

Tarina kertoo (muistaakseni) tytöstä, joka sokeutuu tai oli sokea. Mies rakastuu tähän tyttöön. Miehen kasvot olivat jotenkin vialliset. Mutta koska tyttö ei näe, se ei haittaa. Romaani loppui jotenkin siten, että tyttö sai näkönsä takaisin, mutta ei kuitenkaan jättänyt miestä. - Tai - sitten iso TAI homma oli täysin toisin päin. Mies oli sokea jne...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisikohan kirja olla Florence L. Barclayn Rukousnauha? Tässä kirjassa tosin mies on sokea. Mies rakastuu naiseen, joka ei ole kaunotar. Nainen epäilee miehen rakkautta, koska tietää miehen ihailevan kauneutta. Sitten mies sokeutuu tapaturmaisesti. Kirjasta on useita suomennettuja painoksia, ensimmäinen on jo vuodelta 1914.

Toinen mahdollisuus olisi joku Theresa Charlesin romaaneista, joita on suomennettu 1960- ja 1970-luvuilla.