Etsin julkaisulle "Osallisuuden taloa rakentamassa", Maija Koivu. 2010 kustannuspaikkaa. Jos sitä ei ole selkeästi mainittu julkaisussa miten sen voisi…

Kysytty

Etsin julkaisulle "Osallisuuden taloa rakentamassa", Maija Koivu. 2010 kustannuspaikkaa. Jos sitä ei ole selkeästi mainittu julkaisussa miten sen voisi esimerkiksi tekstini lähdeluettelon merkitä?

Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kiitos kysymyksestäsi! Nuorisotiedon kirjaston tietokannasta löytyy kaksi Osallisuuden taloa rakentamassa -nimistä Maija Koivun julkaisua, jotka molemmat ovat vuodelta 2010. Toinen julkaisuista on Humanistisen ammattikorkeakoulun YAMK-opinnäytetyö ja toinen opinnäytetyön pohjalta syntynyt Varsinais-Suomen Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskuksen julkaisema opas. Kumpaakaan teokseen ei ole painettu tietoa kustannuspaikasta, mutta tietokantaamme on opinnäytetyön kohdalle merkitty Helsinki ja oppaan yhteyteen puolestaan Turku. Toisaalta Melindassa, kirjastojen yhteistietokannassa mainitaan Koivun opinnäytetyön kustannuspaikkana Kauniainen.

Hyödynsitpä lähteenä kumpaa tahansa yllä esitellyistä teoksista, ei kustannuspaikkaa tarvitse merkitä lähdeluetteloon, jos sitä ei käyttämässäsi teoksessa mainita (ks. esim. http://www.helsinki.fi/viestinta/opiskelu/ohjeet/ViittaustekniikkaWermu…, s. 5). Jos kustannuspaikka on kuitenkin helposti selvitettävissä (kustantajana toimii esimerkiksi Helsingin kaupunki), voi kustannuspaikan lisätä lähdeluetteloon, vaikkei sitä varsinaisesta julkaisusta löytyisikään. Tällöin kustannuspaikan voi merkitä hakasulkeisiin kirjastoaineistojen kuvailusääntöjen (http://wiki.helsinki.fi/display/Kirjastoaineistojenkuvailusaannot/4.1+K…, alaluku 4.1.12) mukaisesti.