Etsin cd-levyä (Unkarilaisia tansseja tms.), missä eräänä teemana on sävelmä Mustalaiseks olen syntynyt (viulumusiikkia). Onko ko. teema joissakin muissakin…

Kysytty

Etsin cd-levyä (Unkarilaisia tansseja tms.), missä eräänä teemana on sävelmä Mustalaiseks olen syntynyt (viulumusiikkia).

Onko ko. teema joissakin muissakin cd:eissä (esim. mustalaismusiikkia sisätävissä)?

Mistä kirjastosta ko. levy / levyt ovat lainattavissa? Onko vastaavia nuotteja lainattavissa?

Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsimäsi kappale, suomalaiselta nimeltään "Mustalainen" on Elemer Szentirmay-nimisen unkarilaisen säveltäjän säveltämä. Unkariksi sen nimi on "Csak egy kislany van a vilagon" (jossakin on nimen loppu on vähän erilainen, mutta kaksi ensimmäistä sanaa ovat samat). Kappale löytyy Pääkaupunkiseudun kirjastosta cd-levyltä Helsingin kaupunginkirjastosta Viikistä luokasta 785.2 ja Levyn nimi on THE BUDAPEST GIPSY ORCHESTRA. Tällä levyllä viuluorkesteri soittaa mm. unkarilaisia tansseja. Pääkaupunkiseudun aineistohaku, josta voit katsoa levystä tarkempia tietoja on osoitteessa: www.helmet.fi Nuottina kappale löytyy: SUURI TOIVELAULUKIRJA 1. Jos haluat heti kuunnella netissä kappaleen se löytyy klikkaamalla kuvan alla olevaa laulun nimeä Csak egy...ja kappale alkaa soida; osoite on tässä: http://www.notatv.hu/szentirmay.htm