Erkki Vepsäläisen kirja Muuttolinnut / Ihmisiä rannalla. Onko sama teos ja jos niin mistä saatavilla ja jos, niin mihin hintaan?

Kysytty

Erkki Vepsäläisen kirja Muuttolinnut / Ihmisiä rannalla. Onko sama teos ja jos niin mistä saatavilla ja jos, niin mihin hintaan?

Vastaus

Vastattu

Kansallisbibliografia eli Fennica-tietokanta ei tunne Muuttolinnut-nimistä Erkki J. Vepsäläisen teosta. Hänen kirjansa Ihmisiä rannalla : tarinoita suomalaisten veijareiden seikkailuista Iberian rantamailla ja vähän muuallakin on julkaistu 1998 ( Málaga : Escritores Finlandeses). Mutta ilmeisesti Vepsäläinen on tehnyt kirjastaan uuden painoksen vuonna 2007 ja antanut sille tuolloin otsikon Muuttolinnut. Tällä nimellä (alanimeke sama) kirja löytyy Suomesta kuitenkin vain Porvoon kaupunginkirjaston kokoelmasta. Jos omaksi haluaa, ainakin Huutonetissä on juuri nyt yksi kirja tarjolla hintaan 8 euroa. Samalla hinnalla löytää alkuperäispainoksen esimerkiksi Antikvaarin verkkokaupasta.

Heikki Poroila