Entinen kirjatonhoitaja Marjatta Ritala, mistä löytyisi hänen tietojaan ja historiaa?

Kysytty

Entinen kirjatonhoitaja Marjatta Ritala, mistä löytyisi hänen tietojaan ja historiaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,

kysymästäsi kirjastonhoitajasta löytyi tietoa seuraavista lähteistä:

- pieni maininta kirjassa "Kirjastomatrikkeli 1955 Biblioteksmatrikel" Toimittaja Kaarina Ranta. Helsinki 1955.

- Lehtiartikkeli kyseisestä kirjastonhoitajasta kaupunkilehdessä, "Raahelainen 2.11.1980 s. 4-5"

Lisäksi kannattaa tutkia Kerttu Kastellin kirjoittama kirja "Pattijoen kirjastotoimen historiikki".

Kirjastomatrikkeli ja lehtiartikkeli ovat Raahen kirjastossa. Kastellin kirjoittama kirja on vain Oulun kaupunginkirjastossa.

Arja