ostokäyttäytyminen

4 osumaa haulle. Näytetään tulokset 1–4.
Kysymys Luettu Arvostelu Vastattu Avaa Vastaus
Älä Osta Mitään päivä on hieno idea. Mistä se on lähtöisin? Näkyykö päivä oikeasti kulutustottumuksissa? 101 25.11.2021 Älä osta mitään -päivää vietettiin ensimmäistä kertaa syyskuussa vuonna 1992 nimellä No Shop Day ja sen loi kanadalainen taiteilija Ted Dave. Nykyisin se tunnetaan englanniksi parhaiten Buy Nothing Dayna. Adbustersin johdattelemana ajatus on saanut suuren kannatuksen ympäri maailmaa ja levinnyt laajalle. Älä osta mitään -päivää vietetäänkin tällä hetkellä yli 65 eri maassa. Vuonna 1997 päivä siirrettiin samalle perjantaille Black Fridayn kanssa, tosin se järjestetään kyseisenä ajankohtana ainoastaan Pohjois-Amerikassa, Suomessa, Ruotsissa ja Isossa-Britanniassa. Muualla maailmassa se osuu vasta seuraavalle päivälle. Ted Dave itse oli eri mieltä päivän siirrosta marraskuulle, koska hän ei olisi halunnut että se nähtäisiin joulun vastaisena...
Mistähän löytäisin jonkinlaisen akateemisen artikkelin (esim. kirjasta tai sanomalehdestä) koskien venäläisten turistien kulutuskäyttäytymistä? Kieli saisi… 465 24.7.2015 Mentula, Aapo: Venäläisturistien kato kuristaa luksustuotteiden kauppaa. Helsingin sanomat 12.4.2014 http://www.hs.fi/kotimaa/a1397250789659 Pulkkinen, Ritva-Liisa: Venäläisten ostosmatkailu kasvaa jatkossakin.Aavistus.fi 14.1.2013 http://www.aavistus.fi/venalaisten-ostosmatkailu-kasvaa-jatkossakin/ Kaupan liiton verkkojulkaisu Venäläiset kuluttajat Suomessa - Pietarin alueen kuluttajakysely 2011 http://www.kauppa.fi/content/download/49358/665803/file/Ven%C3%A4l%C3%A… TAK Rajatutkimus jossa kuvataan venäläismatkailijoiden ostoksia graafisesti http://www.cursor.fi/fi/cursor/tiedotteet/tak-rajatutkimus-venalaiset-m… http://www.kaakko135.fi/sites/kaakko135.cursor.local/files/documents/Yr… http://www.tak.fi/wp-content/uploads/2014/04/TAK-...
Mistähän kirjoista ja lehdistä löytyisi tietoa osto- ja kulutuskäyttäytymiseen vaikuttavista tekijöistä (kulttuuri-, sosiaaliset, yksilölliset ja psykologiset… 789 27.1.2010 Kuluttaja- ja ostokäyttäytymisestä on tutkittu ja siitä kirjoitettu paljon. Tässä joitakin uusimpia kirjoja: - Spent : sex, evolution, and the secrets of consumerism / Geoffrey Miller (2009) - Buyology : ostamisen anatomia / Martin Lindstrom (2009) - Big babies, eli, miksi emme kasva aikuisiksi / Michael Bywater (2008) - Kulutuksen pitkä kaari : niukkuudesta yksilöllisiin valintoihin / toimittaneet Kirsti Ahlqvist ... [et al.](2008) Lehtiartikkeleja aiheesta esim. nämä: - Luolamies opetti shoppailun : evoluutio saattaa selittää ostoshimoa, sillä kivikauden geenit suosivat kerskakulutusta (Helsingin sanomat 2009-03-04) - Miksi shoppailemme? (Mielenterveys, 2009, nro 4, s. 30-31) - Kulutuksen pitkä kaari (Eviran kaari, 2008, nro 2, s. 23...
Teen opinnäytetyötä, jossa käsitellään musiikin käyttöä myymälä- ympäristössä ja mitä vaikutuksia sillä on. Haluaisin aiheeseen liittyviä lehti- ja… 2342 25.2.2009 Suomalaisissa lehdissä julkaistuja artikkeleita musiikin käytöstä liiketiloissa: Karjula, Marja-Leena: Anna musiikin markkinoida puolestasi : mukavaa ostosten tekoa musiikin kera. Julkaisussa Teostory 2004 : 4, s. 16-17. K-Rauta 75 luottaa ääneen : Valintatalo pohtii: soittaako vai ei?. Julkaisussa Uudistuva vähittäiskauppa. 1995 : 3, s. 12-13. Rockia vai klassista - asiakaskunnan mukaan. Julkaisussa Uudistuva vähittäiskauppa 1995 : 3, s. 8-10. Karjula, Marja-Leena: Taustamusiikki antaa yritykselle ilmeen. Julkaisussa Teostory 2006 : 3, s. 14-15. Koivunen, Johanna: Taustamusiikki on kuultavaksi, vaan ei kuunneltavaksi. Julkaisussa Vähittäiskauppa 2001 : 1, s. 54-57. Karjula, Marja-Leena: Yritykset pitävät taustamusiikkia tärkeänä....