Ammattinyrkkeilyn raskaan sarjan maailmanmesteruusottelut alkaen Ingemar Johanssonin ja Floyd Pattersonin ensimmäisestä kohtaamisesta ja Muhammad Alin…

Kysytty

Ammattinyrkkeilyn raskaan sarjan maailmanmesteruusottelut alkaen Ingemar Johanssonin ja Floyd Pattersonin ensimmäisestä kohtaamisesta ja Muhammad Alin viimeisimpään titteliotteluun, erityisesti ovatko Patterson ja Ali (silloinen Cassius Clay) otelleet keskenään MM-tittelistä, siis luettelo otteluista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Luettelo ammattinyrkkeilyn raskaansarjan maailmanmestaruusotteluista on Ilmo Lounasheimon kirjassa Kehän sankarit, sivulla 696-699. Siitä käy ilmi, että Muhammad Ali kohtasi Floyd Pattersonin 22.11.1965 Las Vegasissa. Ottelu päättyi Alin voittoon teknisessä tyrmäyksessä 12. erässä. Kirjaa on monissa pääkaupunkiseudun kirjastoissa. Saatavuustiedot löytyvät Plussa -kokoelmaluettelosta http://www.libplussa.fi/ Luettelo raskaansarjan maailmanmestareista ja heidän käymistään otteluista löytyy myös internetistä osoitteesta http://cyberboxingzone.com/boxing/achamp.htm