Otsikko
70-luvullla ? luin kirjan jossa englantilainen säätytyttö joutui (tsaarinajan )Venäjälle kotiopettajaksi ruhtinasperheeseen ja meni naimisiin.toisessa…

Kysytty

Hei
70-luvullla ? luin kirjan jossa englantilainen säätytyttö joutui (tsaarinajan )Venäjälle kotiopettajaksi ruhtinasperheeseen ja meni naimisiin.toisessa kirjassa pikkusisar tuli myös Venäjälle ja kirjassa alkoi tsaarin vallanvaihto.sisar miehineen) pakeni suomen kautta englantiin.
Kirjailija oli englantilainen naiskirjailija
Mitä muita sen ajan naiskirjailijoita löytyy(lucilla andrews.Barbara cartland ainoastaan muistan

Vastaus

Vastattu

Kyseeseen saattaisi tulla Constance Heaven, jolta 70-luvulla suomennettiin kolme Venäjälle sijoittuivaa romaania, ns. Kuragin-trilogia: Natalia (1972), Astrovin perintö (1973) ja Vaarallinen rakkaus (1979). Nataliassa nuori englantilaistyttö Amaryllis "Rilla" Weston saapuu Kuraginin sukukartanoon lähelle Pietaria kreivin viisivuotiaan pojan kotiopettajattareksi. Rilla rakastuu kreivin Andrei-veljeen, jonka kanssa sitten avioituu. Astrovin perinnössä Rillan luokse Venäjälle matkustaa hänen sisarensa Sophie.

Natalia | Kirjasampo
Astrovin perintö | Kirjasampo