Otsikko
Vuokrasopimuksen Irtisanominen.

Kysytty

Vuokrasopimuksen Irtisanominen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Omakotitalon vuokraukseen sovelletaan todennäköisesti seuraavaa lakia :
Laki asuinhuoneiston vuokrauksesta 31.3.1995/481
jossa luvussa 7 käsitellään vuokrasopimuksen irtisanomista
Lain löytää netistä osoitteesta

www.finlex.fi/ lainsäädäntö /ajantasainen lainsäädäntö

hakusana huoneenvuokra

7 luku
Vuokrasopimuksen irtisanominen
51 §
Vuokrasopimuksen päättyminen irtisanomisen johdosta
Jos toistaiseksi voimassa oleva vuokrasopimus irtisanotaan, se päättyy irtisanomisajan kuluttua, jollei toisin sovita taikka tästä tai muusta laista muuta johdu.

Määräaikainen vuokrasopimus päättyy irtisanomisen johdosta vain siten kuin 39, 44, 46, 55, 90 ja 91 §:ssä säädetään. Jollei muuta ole säädetty tai sovittu, sopimus irtisanomisen johdosta päättyy irtisanomisajan kuluttua.

Jos määräaikainen vuokrasopimus irtisanotaan muussa laissa säädetyllä perusteella, se päättyy siten kuin tässä muussa laissa säädetään.

52 §
Vuokrasopimuksen irtisanomisaika ym

Kirjastoista löytyy myös hakusanalla Huoneenvuokra asiaa käsittelevää kirjallisuutta esim.

Kiinteistöt ja asuminen / [toimittaja: Kalle Kärkkäinen]. - [Helsinki] : Edita, 2007 ( : Edita Prima). - VIII, 545 s. ; 25 cm. - (Lakikokoelmat 2007)
Lainsäädäntöä seurattu 31.5.2007 julkaistuun Suomen säädöskokoelman numeroon 625/2007 saakka
ISBN 978-951-37-4885-2 (nid.)