Onko jotain kirjastoa joka myisi minulle käpymetsässä punertaa kirjan ?

Kysytty

onko jotain kirjastoa joka myisi minulle käpymetsässä punertaa kirjan ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen yleiset kirjastot myyvät säännöllisesti poistokirjoja, mutta sellaista käytäntöä, että kirjasto myisi asiakkaan osoittaman kirjan, ei ainakaan virallisesti missään ole. Asiakas voi toki esittää toivomuksen, että jokin kirja tulisi poistomyyntiin, mutta tämä toive yksinään ei oikein voi riittää poistamisen perusteeksi.

Siksi suosittelen kääntymään suomalaisten antikvariaattien puoleen, nehän ovat erikoistuneet ostamaan ja myymään kaupoista loppunutta kirjallisuutta. Verkkosivulla http://www.antikvariaatti.net/ voi tehdä hakuja, joiden piirissä on lukuisia antikvariaatteja. Kysyjä on tosin saattanut näin jo tehdäkin ja kääntynyt kirjastojen puoleen, koska tätä vuonna 1985 julkaistua (Kustannus-Mäkelä) Kazuo Iwamuran kirjaa ei näytä tällä hetkellä olevan kellään tarjolla.

Ehkä kannattaa kokeilla myös yhteydenottoa kustantajaan, vaikka kirjan julkaisemisesta onkin jo 30 vuotta: Postiosoite Kustannus-Mäkelä Oy, PL 14, 03601 Karkkila. Puhelin 09) 2257 995, sähköposti
makela@kustannusmakela.fi.

Heikki Poroila