Otsikko
Miten määrittelisitte termin 'luontomyönteinen'. Mitä aspekteja termi pitää sisällään?

Kysytty

Hei,

miten määrittelisitte termin 'luontomyönteinen'. Mitä aspekteja termi pitää sisällään?

Vastaus

Vastattu

Luontomyönteisyys eli luontopositiivisuus on melko uusi termi, jolla viitataan luontokadon pysäyttämiseen ja luonnon toipumiseen. Luontopositiivisuus tarkoittaa sitä, että lajien, populaatioiden ja ekosysteemien kunto on kasvamaan, ei katoamaan päin.

Kirjoituksia ja lähteitä luontopositiivisuudesta:

Valtioneuvosto
Sitra
Vihreät
Lahden kaupunki
Ympäristö Nyt
Naturepositive.org