Mitä tarkoittaa, että jonkin markkinoilta on pudonnut pohja pois?

Kysytty

Mitä tarkoittaa, että jonkin markkinoilta on pudonnut pohja pois?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos sanotaan, että jonkin markkinoilta on pudonnut pohja pois, voidaan se tulkita niin, ettei kyseisen tuotteen tai palvelun markkinoille/markkinoinnille ole enää perusteita, eli se ei ole mahdollisesti enää kannattavaa, tai esimerkiksi jokin muu tuote on tehnyt kyseisen tuotteen tarpeettomaksi. Voidaan myös tulkita, että jostain satunnaisesta syystä markkinoilla olevan tuotteen kysyntä on vain jostain syystä romahtanut.