Otsikko
Mistähän löytyisi teos Gergen, Kenneth : Sosiaalinen konstruktionismi. Suomentaja on Jukka Harmainen ja engl. nimi on Reflection and reconstruction…

Kysytty

Mistähän löytyisi teos Gergen, Kenneth : Sosiaalinen konstruktionismi. Suomentaja on Jukka Harmainen ja engl. nimi on Reflection and reconstruction.
Julkaisuvuosi 1992. En ole varma onko tämä artikkeli vai kirja.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymääsi kirjaa (tai mahdollisesti artikkelia) ei näytä löytyvän yleisistä eikä korkeakoulukirjastoista. Asia on tarkistettu pääkaupunkiseudun kaupunginkirjastojen sekä maakuntakirjastojen tietokannoista, Kokkolan kaupunginkirjaston tietokannasta, korkeakoulukirjastojen yhteistietokanta Lindasta sekä artikkelitietokannoista Aleksi ja Arto. Tietoa on haettu sekä dokumentin nimen että tekijöiden (Gergen, Harmainen) perusteella.

Yksi Gergeniltä suomennettua lehtiartikkelia kyllä löytyi, mutta sekään ei ilmeisesti ole sitä, mitä hait: "Sosiaalisen konstruktionismin liike modernissa psykologiassa", ilmestynyt Psykologia-lehdessä 1997, numeron 6 liiteosassa, alkuperäinen artikkeli on "The social constructionist movement in modern psychology". Toinen "vähän sinne päin" oleva viite on Risto Heiskalan artikkeli "Sosiaalinen konstruktionismi" kirjassa Sosiologisen teorian nykysuuntauksia.

Ehkä sinun kannattaa kysyä asiaa vielä lähikirjastostasi (Oulusta?), he voisivat tiedustella asiaa suoraan Kokkolasta. Näin kokoelmatietokantoja selaamalla asia ei kuitenkaan valitettavasti selvinnyt.