Otsikko
Mistä voi ostaa Aleksi Hihnavaarasta(Mosku)kertovaa kirjallisuutta ja kirjan jonka perusteella elokuva Mosku on tehty.

Kysytty

Mistä voi ostaa Aleksi Hihnavaarasta(Mosku)kertovaa kirjallisuutta ja kirjan jonka perusteella elokuva Mosku on tehty.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Elämäkertakirja, josta Mosku elokuva tehtiin on saatavissa kirjakaupoista. Kirjan tiedot:
Kännö, Sakari: Mosku, WSOY 2002. ISBN 951-0-27328-7

Toinen kaunokirjallisuuden luokassa oleva teos on myös
kirjakaupoissa:
Hihnavaara, Lauri: Luiron laulu, WSOY 2002. ISBN 951-0-27549-2

On olemassa myös Korhonen, Teppo: Moskun talo, Sodankylän Alaponkun pihapiiri ja sen kunnostus 1997-1998.Helsinki, Museovirasto, Rakennushistorian osasto, 2001.

Lapin kirjastojen Aurora-tietokannasta http://intro.rovaniemi.fi/Lappi?formid=find2 löytyy useita artikkeliviitteitä asiasanalla
Mosku sekä viittaus mm. K. M. Walleniuksen romaaniin: Ihmismetsästäjiä ja erämiehiä sekä neljä muuta tarinaa.