Otsikko
Missähän kirjassa lapsuuteni (60-luvun loppupuolella) satu joka tuli kuunnelmanaki. Sadun alussa "pelotellaan" kuuntelemaan tarkasti ja jos yksikin sana jäi…

Kysytty

Missähän kirjassa lapsuuteni (60-luvun loppupuolella) satu joka tuli kuunnelmanaki. Sadun alussa "pelotellaan" kuuntelemaan tarkasti ja jos yksikin sana jäi pois, joutuu kirppuja vahtimaan tai jotain. Itse satu oli jännittävä ja pitkä, siinä poika kulki jonkun matkan ehkä. Muistelen, että piti mennä neulan silmänkin läpi. Kotonamme oli kaksi satukirjaa, Musta Pata ja Unkarilaisia kansansatuja (Anni Swan, kannessa tyttö). Olisiko jommassa kummassa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjassa "Unkarilaisia kansansatuja" (lapsille suomeksi kertonut Anni Swan, Werner Söderström oy:n laakapainossa 1945) on satu nimeltä Käärmeennahka sivulla 128. Sadussa täytyy ryömiä reiän läpi, joka on neulan silmääkin kapeampi.