Otsikko
Missä tarkalleen sijaitsi Matokankaan uudistila Perhossa 1860-luvulla? Löytyykö vanhaa karttaa, johon se olisi merkitty?

Kysytty

Missä tarkalleen sijaitsi Matokankaan uudistila Perhossa 1860-luvulla?
Löytyykö vanhaa karttaa, johon se olisi merkitty?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti en löytänyt Matokankaan uudistilan sijaintia. Pentti Virrankosken kirjasta Kokkolan pitäjän yläosan historia, 1961, s. 312 löytyi teksti:

"…Tällaisia uudistiloja perustettiin Perhoon runsaasti vielä vuosina 1847-60, … Perhonjoen varrelle Kellokosken ja Sahibackan välille perustettiin Kalliokoski, Laajala, Matokangas ja Annala…"

2 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Saa joku perholainenkin kertoa tarkan paikan, jos tietää.