Otsikko
Kirjoja, joissa kerrotaan viipurin tienhaarasta. mielellään isotekstisiä. sota-ajalta. olemassa on yksi kirja jonka nimi on "viipurin tienhaara"

Kysytty

Kirjoja, joissa kerrotaan viipurin tienhaarasta. mielellään isotekstisiä. sota-ajalta. olemassa on yksi kirja jonka nimi on "viipurin tienhaara"

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjaston kokoelmista löysin teokset Viipurin Tienhaara kuvien kertomana, toimittanut Tapio Sormunen, julkaisija Entiset tienhaaralaiset, Helsinki 1996 ja Ahtiainen, Eelis: Tienhaara -Viipurin kaupunginosa kartanoalueen keskellä, 1990. Katri Veltheimin Kultainen rinkeli on isotekstinen 1930-luvun Viipurista kertova kirja. Tämän teoksen sisältöä kuvaavien asiasanojen joukossa ei tosin ole Tienhaaraa. Näiden teosten saatavuustiedot löytyvät aineistotietokanta Plussasta osoitteesta http://www.lib.hel.fi. Yleisten kirjastojen yhteisluettelosta Mandasta löytyi lisäksi teos Viipurin Tienhaara -siel myö asuttii, toim. Tapio Sormunen, julk. Entiset tienhaaralaiset, 1998, kuuluu Tampereen kaupunginkirjaston kokoelmaan.