Otsikko
Kaikkea mahdollista tietoa Popeda yhtyeestä? Ja sit mitä kaikkii kirjoj Popedalta on tullu? Millon ja minkäniminen oli ensimmäinen albumi ja viimeisin?

Kysytty

Kaikkea mahdollista tietoa Popeda yhtyeestä? Ja sit mitä kaikkii kirjoj Popedalta on tullu? Millon ja minkäniminen oli ensimmäinen albumi ja viimeisin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Popeda-yhtye on perustettu vuonna 1977 Tampereella. Sen ensimmäinen lp-levy Popeda ilmestyi vuonna 1978. Uusin levy Häkää! ilmestyi vuonna 2005.
Popedasta on kirjoitettu yksi kirja ja se on Vesa Kontiaisen Popeda : ilikeesti kiitää (Like, 2001).
Popeda-yhtyeen kotisivun löydät osoitteesta http://www.popeda.com . Siellä esitellään yhtyeen jäsenet ja historiikki. Sieltä löydät myös Popedan diskografian eli ääniteluettelon.
Manserock ilmiö CD-ROM-levyllä kerrotaan Popedasta ja muista tamperelaisista yhtyeistä.
Popedan kappaleista on ilmestynyt yksi nuottikokoelma ja se on nimeltään Nuotteja, kersantti Karoliina! : 20 kaikkien aikojen kovinta Popeda-hittiä (Love-kustannus, 2001). Siinä on kappaleiden sanat, melodianuotinnos ja sointumerkit.