Otsikko
Haluaisin tietää minkä verran teillä on stand up -komiikkaan liittyvää aineistoa (lähinnä oppikirjoja, elokuvia, tallenteita; kielinä käyvät suomi, ruotsi ja…

Kysytty

Hei!

Haluaisin tietää minkä verran teillä on stand up -komiikkaan liittyvää aineistoa (lähinnä oppikirjoja, elokuvia, tallenteita; kielinä käyvät suomi, ruotsi ja englanti). Ja miten näitä voisi teiltä lainata?

Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Varsinaisia stand up-komiikan oppaita ei ole Helmet-kirjastoissa saatavilla kovin montaa. Alla olevista linkeistä aukeavat tiedot teoksista, joissa käsitellään stand upin teoriaa ja annetaan vinkkejä stand up -koomikoille.

Ala naurattaa! : stand up -komedian käsikirja / Markku Toikka & Maritta Vento (2000)

Das humoristische Manifest : kirja stand up -komiikasta / André Wickström (2005)

The best stand-up and comedy routines / compiled by Mike O'Brien (2006)

Be a great stand-up / Logan Murray (2010)

Sanalla stand up -komiikka löydät Helmet-haulla lisää esimerkiksi aiheeseen liittyviä elämäkertoja ja DVD-tallenteita. Sanalla ståuppkomik löydät aiheesta ruotsinkielistä aineistoa.

https://www.helmet.fi/fi-FI

Jos sinulla on Helmet-kirjastokortti ja siihen liitetty pin-koodi, voit tehdä teoksista varauksia omaan lähikirjastoosi.

Mikäli sinulla ei vielä ole Helmet-korttia, saat sen ja siihen liitetyn tunnusluvun mistä tahansa Helmet-kirjastosta ilmoittamalla osoitteesi ja esittämällä kirjaston hyväksymän voimassaolevan henkilötodistuksen, jossa on valokuva ja henkilötunnus.

https://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/Kirjastokortti_…