Otsikko
Haluaisin saada tietoa tv-toiminnasta, esim. mita tv-toimittaja tekee työtään, miten ohjelmia tehdaan , kenelle sopii tv-toimittajan työ. Olisiko jossain…

Kysytty

Haluaisin saada tietoa tv-toiminnasta,
esim. mita tv-toimittaja tekee työtään,
miten ohjelmia tehdaan ,
kenelle sopii tv-toimittajan työ. Olisiko jossain kaupassa tästä kirja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Televisiota käsitteleviä kirjoja on runsaasti; tv-toimittajan työtä käsitteleviä ei ihan niin runsaasti. Helsingin kaupunginkirjastossa (internet-osoite http://www.lib.hel.fi) on mm. seuraavat kirjat (kustantajat sulkeissa): Esko Salminen: Oivaltava toimittaja (Ajatus 1998); Jorma Miettinen: Toimitustyö (Yliopistopaino 1988); Radion ja television ohjelmatyön perusteet (Weilin+Göös 1986); Saanko haastattelun (Radio- ja televisioinstituutti 1994); Freelancerin opas (Suomen journalistiliitto 1995); Kuutti: Tutkiva journalismi (Atena 1995); Pietilä: Kertomuksia uutisista, uutisia kertomuksista (Tampereen yliopisto 1995); Isotalus: Toimittaja kuvaruudussa (Jyväskylän yliopisto 1996).