Otsikko
Etsin tarkempaa tietoa suomalaisesta jäänmurtaja Wäinämöisestä ja totesin vähän yllättäen että yhtään kirjaa ei haku tulokseksi tuottanut. Onkohan todella näin…

Kysytty

Hei, etsin tarkempaa tietoa suomalaisesta jäänmurtaja Wäinämöisestä ja totesin vähän yllättäen että yhtään kirjaa ei haku tulokseksi tuottanut. Onkohan todella näin vain enkö vain hakenut oikein?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-haun (http://www.helmet.fi/fi-FI) kautta löytyy muutama kirja, joissa käsitellään mm. jäänmurtaja Wäinämöistä:

- Raakaa voimaa : suomalaisen jäänmurtamisen tarina / Ari Turunen & Petja Partanen
- Jääsaarron murtajat : Suomen talvimerenkulun historiaa / Henrik Ramsay
- Leijonalippu merellä / toimittanut Visa Auvinen

Kirjat löytyvät hakusanalla jäänmurtajat. Niiden joukosta Wäinämöistä käsittelevät löytyvät vain kirjoja selaamalla. Asiasanoitus ei valitettavasti ole niin yksityiskohtainen, että laivojen nimetkin olisi mainittu.